Saturday, August 8, 2009

RUMAH BARU IMPIAN BARU part8

Cat kat dlm rumah Tok Shawal hampir siap




Kg Sidam -8/8/2009.Bila hampa tengok tarikh ni apa yg menarik.Kalau sapa yg taktau sini aku nak bagi tau kat hampa .Ada tiga org yg ada kena mengena ngan tarikh ni pertama PAK LAI(Julai)Kedua MUHIDA anak Tuan Sahak(Pak Long) dan Ketiga Noraini(Mak Anjang) anak Pak Su Husin.Jadi masih belum terlambat kita ucapkan selamat harijadi kepada depa bertiga.Baiklah minggu ni tak balik kerna ada tugas di IPOH .Tapi terima kasih pada wakil di kg Pak Long Seni kerna hantar gambar untuk dimuatkan dlm blog ni, walaupun sibuk ngan musim padi serta terpaksa berulangalik ke hospital (Pak Su Husin dah keluar hospital hari ni sebab sakit jantung).Sekarang ni dah pandai guna laptop ,ada broadband lagi you.Bukan saja teror pasal bendang,mesin padi pakai komputer pun dah teror ,boleh chat dah lani .Minggu ni kata Seni ada sikit sja kemajuan menurut gambar yg dikirim ,pasang tile kat dlm rumah Tok Shawal dan Man dah complete ngan kabinet dapur kecuali bilik air sebab menurut kata Seni bilik air lambat pasai depa pasang tile sampai ke siling.Cat kat rumah Tok Shawal dah hampir siap bahagian dalam(lihat gambar).Tapi kat rumah Man baru start cat siling .Kat Luar tembok dah siap ikat bata ,tak boleh nak plaster sebab musim hujan .Menurut kata depa dah 2,3 hari asyik hujan saja dari pg sampai ptg.Lagi pun hari ni ada 2 kematian serentak iaitu Pak Cik Mid (Belakang rumah Tok Cik Lah) dan Pak Teh ud kat kedai Awang Badak.


Ni pemandangan kat dapur rumah Man ,mungkin dia tengah
tunggu bila lagi depa nak cat rumah dia dan apalah agaknya
color kat rumah dia tunggu......
PAK ALI
IPOH

6 comments:

  1. hang ajaq la dia buat blog sndiri nnt bleh dia upload ape2 cite dr kg selain dr blog hang...terima kasih la sbb aku selalu bleh thu perkembangan terkini kg sidam melalui blog hang ..cantik noh umah baru hampa niii..ada umah bru naik x di padang serai yg standard mcm umah ust awang..klu ada aku nak beli.

    ReplyDelete
  2. Dlm proses kalau ada apa2 aku hello kat hang .ladang hendereta tu dah tolak sebelah serai wangi kalau depa launch rumah baru aku contact hang ok.aku dah dua minggu tak balik nanti aku blk aku ajar dia no problem

    ReplyDelete
  3. kalau rumah org politik sure dah jd isu tp... sbb dpt duit pampasan kira ok la... dpt merasa dok umah mewah..

    ReplyDelete
  4. Canggih sungguh rumah di sidam kanan.. Kalau kat Kl mampoih nak buat macam ni.. Mat seni nanti aku nak beli kat dia Nokia N97 yang boleh publish terus gambar dalam blog dan ada internet.. Sambil dok bawa mesin padi pun boleh connect lagi..

    ReplyDelete
  5. ha laaa kdg2 allah nak bg rezeki ni kta x sangka...dpt gak mrasa dok umah yg agak mewah la dr umah org len yg x dpt pmpasan..aku sronok tgk bla ada kmjuan org2 kg kta ni..whatever jgn yg x dpt pmpasan dok iri hati plak org dok umah baru kita dok sakit hati..org beli perabot baru kita dok jaleous plak...ada tau kdg2 prangai org mcm tuu...wallahualam

    ReplyDelete
  6. biasa co e.dah jadi adat kot(org yg iri hati)nak ngaji quran kat dewan belia pun orang irihati.hang ingat dak

    ReplyDelete